معرفی

داروهای ضد بارداری یک راه عالی برای داشتن رابطه جنسی ایمن با شریک زندگی خود بدون نگرانی در مورد بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته هستند. داروهای ضد بارداری مختلفی مانند کاندوم، قرص های ضد بارداری، ایمپلنت ها، دیافراگم ها و تزریق های ضد بارداری در بازار موجود است. در این مقاله، مزایای یکی از این روش‌های پیشگیری از بارداری یعنی کاندوم زنانه را مورد بحث قرار خواهیم داد.
 
کاندوم زنانه پیشگیری از بارداری ایمن و مؤثری است که زنان می توانند در حین رابطه جنسی از آن استفاده کنند. این یک کیسه نرم است که از نیتریل یا لاتکس ساخته شده و در واژن قرار می گیرد.
 
به عنوان یک مانع در داخل واژن عمل می کند و مانع از ورود اسپرم به داخل و ایجاد بارداری می شود. شبیه کاندوم مردانه است و به پیشگیری از عفونت های مقاربتی (STIs) و بارداری ناخواسته کمک می کند.
 
چگونه استفاده می شود؟
استفاده از کاندوم زنانه آسان است و هر فردی در هر سنی می تواند از آن استفاده کند. با این حال، قبل از استفاده دستورالعمل های روی بسته را مطالعه کنید تا از هر گونه عارضه ای جلوگیری کنید.
 
کاندوم زنانه دارای یک لبه باز و یک لبه بسته است. لبه بسته را تا جایی که ممکن است داخل واژن قرار دهید و لبه باز شده باید درست خارج از ورودی واژن قرار گیرد. قبل از مقاربت حتما کاندوم زنانه را وارد کنید.
 
در طول مقاربت، آلت تناسلی همسرتان را به آرامی داخل کاندوم هدایت کنید. اجازه ندهید آلت تناسلی خارج از کاندوم بلغزد. پس از مقاربت، لبه بیرونی آن را بچرخانید تا مایع منی نریزد و آن را خارج کنید. حتماً بلافاصله پس از انزال کاندوم را بردارید.
 
مزایای مختلف استفاده از کاندوم زنانه چیست؟
کاندوم های زنانه به اندازه کاندوم های مردانه موثر هستند و طیف وسیعی از مزایای را ارائه می دهند. برخی از آنها به شرح زیر است:
 
راحتی: کاندوم زنانه به راحتی در هر داروخانه ای موجود است و نیازی به نسخه پزشکی ندارد.
فوراً کار می کند: می توانید بلافاصله پس از پوشیدن کاندوم زنانه وارد رابطه جنسی شوید و لازم نیست چند ساعت منتظر بمانید تا عمل کند.
مقرون به صرفه: قیمت آن با نرخ بالاتر نیست.
افزایش تحریک جنسی: لبه بیرونی و داخلی کاندوم به آرامی اندام تناسلی شما را تحریک می کند و می تواند لذت جنسی شما را افزایش دهد.
قابل استفاده قبل از مقاربت: کاندوم زنانه را می توان تا هشت ساعت قبل از مقاربت استفاده کرد. بنابراین، لازم نیست نگران قرار دادن آن در مقابل شریک زندگی خود یا در حین رابطه جنسی باشید.کاندوم بانوان
بدون عوارض جانبی: استفاده از کاندوم زنانه هیچ عارضه جانبی مضری ندارد.
محافظت: اگر به درستی استفاده شود، از شما در برابر عفونت های مقاربتی (STIs) و بارداری های ناخواسته محافظت می کند.
قابل استفاده در دوران قاعدگی: حتی در دوران قاعدگی نیز می توانید بدون هیچ مشکلی از کاندوم زنانه استفاده کنید.
قابل استفاده با روان کننده ها: شما می توانید از هر شکلی از روان کننده های مبتنی بر آب یا روغن در حالی که از کاندوم زنانه استفاده می کنید استفاده کنید زیرا از لاستیک نیتریل ساخته شده اند. با این حال، اگر از کاندوم ساخته شده از لاتکس استفاده می کنید، فقط از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید.
آلرژی ایجاد نمی کند: برخی از زنان به لاتکس واکنش آلرژیک دارند. استفاده از این کاندوم برای چنین زنانی بی خطر است زیرا در نوع غیر لاتکس نیز موجود است.
عدم تعادل هورمونی: بر خلاف داروهای ضد بارداری خوراکی، این کاندوم ها هیچ گونه عدم تعادل در چرخه هورمونی ایجاد نمی کنند و می توانند در هر بار رابطه جنسی استفاده شوند.
خطرات مرتبط با استفاده از آن چیست؟
کاندوم های زنانه به طور کلی ایمن و آسان برای استفاده هستند. با این حال، خطرات خاصی با استفاده از آن همراه است. آن ها هستند:
 
ناراحتی: ممکن است هنگام گذاشتن یا خارج کردن کاندوم کمی احساس ناراحتی کنید. معمولاً با تمرین بهتر می شود، اما اگر در حین استفاده از آن درد زیادی احساس کردید، با پزشک مشورت کنید.
عفونت های واژن: همچنین ممکن است در معرض خطر ابتلا به عفونت های قارچی یا باکتریایی باشید زیرا مواد کاندوم ممکن است واژن شما را تحریک کند.
میزان شکست: کاندوم زنانه نسبت به کاندوم مردانه درصد شکست بیشتری دارد. بنابراین، در صورت استفاده از کاندوم زنانه، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای باردار شدن باشید.
لیز خوردن آلت تناسلی: در صورت عدم استفاده صحیح، خطر لیز خوردن آلت تناسلی به بیرون و تماس با واژن وجود دارد. این می تواند منجر به انتقال عفونت های مقاربتی و حاملگی های ناخواسته شود.
پاره شدن کاندوم: خطر پاره شدن کاندوم در وسط مقاربت وجود دارد. این دوباره می تواند منجر به عبور مایع منی به واژن شود و باعث شود که شما در معرض خطر عفونت یا بارداری قرار بگیرید.
فشار دادن لبه بیرونی به داخل واژن: یک انتهای کاندوم باید بیرون در ورودی واژن بماند. اگر لبه بیرونی به داخل واژن فشار داده شود، در صورت گیر کردن کاندوم ممکن است در خارج کردن آن مشکل داشته باشید.
خرید کاندوم زنانه کاندوم زنانه خرید کاندوم زنانه قیمت قیمت کاندوم زنانه فروش کاندوم زنانه فروش قیمت کاندوم زنانه عکس کاندوم زنانه قیمت کاندوم زنانه کاندوم زنانه دیجی کالا کاندم زنانه 2 کاندوم بانوان کاندومزنانه